A mashupkészítés öt legfontosabb szabálya

2010.03.21. 01:29 Simon Iddol

nemrég ért véget az Ableton User Group Budapest workshop
ahol a mashup készítésről és a mashupkultúráról tartottam előadást

amikor gondolkodtam, hogy miről is beszéljek, összeszedtem az alapokat
azt az öt legfontosabb alapszabályt, amit mindig érdemes betartani
posztoltam már ezt a saját blogomon, de az angolul volt
és szerintem az APC olvasói között is lehetnek olyanok, akiket ez érdekel

szóval

A mashup készítés öt legfontosabb szabálya

#1 SOHA ne várj semmit, ne legyenek elvárásaid
ez a dolog nem a pénzkeresetről szól, a mashupok MINDIG ingyenesek

#2 mindig törekedj arra, hogy teljes dalszerkezetet készíts a mashupjaidnak
a jó mashup nem egy 'Sztárok 45-ön' típusú megamix

#3 használj jó minőségű elemeket
ha valami vacakul szól az elején, az később se lesz jobb

#4 a legfontosabb a tökéletes hangulat, az elemek áramlása, összhangja
ne erőszakold meg az eredeti dalokat
a stíluskeveredés remek dolog, de ha a mixed hangulata tökéletes
akkor két azonos stílusú dologból is csodát csinálhatsz

#5 mindig taggeld az mp3-aidat, pontosan nevezd meg a felhasznált elemeket
és ne felejtsd ki saját magadat sem
a visszajelzés a legfontosabb eredménye a mashupkészítésnek

jó mixelést!

5 komment

Címkék: mashup zsongás

A bejegyzés trackback címe:

https://apc.blog.hu/api/trackback/id/tr221855802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

StavrosMenace 2010.03.21. 13:17:18

érdekelne, mi a véleményetek MiGHTY mashup-os dolgairól: stavros.blog.hu/tags/mighty

guszti 2010.03.21. 13:41:07

#6 próbáld hangnemben is összehozni azt amit egymásra raksz, nem csak ritmusban. Leginkább már a válogatásnál, illetve lehet pitch-korrigálni, de nem mindig szól szépen az eredmény. Ha csak az ütemet rakod össze, ordítani fog róla hogy botfülű wanabídéjé csinálta (dallamtalan duci-duci alákeverése valami klasszik evergreen refrénnek, esetleg egy full hamis mix, amit rettenetes hallgatni).

Simon Iddol · http://apc.blog.hu 2010.03.21. 13:46:26

@guszti: igen ez így van, de ezt a #4 bőven lefedi, nem lehet tökéletes a hangulat ha a mix hamis ;)

jancsika1234 2010.03.21. 15:09:54

soundcloud.com/mrgann/what-goes-around-comes-dice-around

ez érdekelne, hogy tetszik nektek, amikor csináltam, beletelt egy fél órába, amíg rájöttem, hogy azért nem szól jól együtt, mert két félhang eltérés volt a hangnemben (hmoll/amoll, csináltam belőle bmollt).

busoka 2010.03.25. 13:00:36

miért érik be sokan azzal, mint masup, h egy ritmusra rányomják más számok éneksávját+egy-egy jellegzetes hangszermenetét? illetve kérdésem lenne az, h ha jóval több mindent keverünk össze (innen egy dobkört, onnan basszust, amonnan gitárt, oszt negyedik helyről x vlmit, stb), akkor az is még masup-nak számít? mert én kb 10 éve ilyenekkel szórakoztam, igaz az nem volt ez a táncolható kategória, inkább vlmi elvontabb cucc jött ki belőlük
süti beállítások módosítása